Reteta ochilor frumosi si sanatosi
Multi oameni sunt deranjati de faptul ca trebuie sa poarte ochelari.In afara aspectului fizic,este si grija zilnica de a nu ti uita acasa sau sa te intrebi tot timpul : unde mi-am pus ochelarii ?Acum poti face ceva pentru ochii tai, pentru a le conserva sanatatea: alege-ti cu atentie alimentele, suplimentele si nu uita de ochelarii de soare, palarie si sport.
Expertii in domeniu va recomanda:
Legume verzi, cu frunze
Spanacul si alte legume asemeni lui contin luteina si zeaxantina, doua carotenoide care scad riscul de cataracta si degenerare maculara, dupa cum explica Emily Bedrick Graubart, profesor de oftalmologie la Scoala de Medicina Universitara Emory, in Atlanta. Sfatul acesteia este sa se consume doua portii de astfel de legume pe zi, o mana de spanac in salata, la prnaz, si putin broccoli seara, la cina.
Fructe precum afinele si altele din aceeasi familie, dar si portocalele, prunele si ciresele minimalizeaza actiunea radicalilor liberi, cauzata de factori externi, cum ar fi soarele si poluarea, care maresc riscul de cataracta si degenerare maculara.
Se recomanda doua portii de astfel de fructe zilnic, o alegere buna fiind o cescuta de afine dimineata, la micul dejun, si o portocala, ca si gustare, dupa-amiaza.
Studiile recente au aratat ca suplimentele de Vitamina C si E, in fapt antioxidanti, cele de betacaroten, dar si mineralele precum cuprul si zincul incetinesc evolutia degenerarii maculare. De asemenea Vitaminele B6 si B12 si acidul folic ajuta, de asemenea. Alte studii au aratat ca vitaminele intarzie aparitia cataractei.
Acizii grasi omega 3 sunt buni pentru inima, dar recentele cercetari arata ca aceiasi acizi care se gasesc in somon, halibut si ton mentin ochii sanatosi, pastrand umezeala specifica ochilor si prevenind cataracta, dupa cum explica Ruth D. William, din cadru Academiei Americane de Oftalmologie. Aceasta institutie recomanda doua-trei portii de peste gras pe saptamana sau suplimente de ulei de peste, luate zilnic. O alta recomandare este limitarea cantitatii de carne rosie. Un studiu recent a aratat ca in cantitate mare, aceasta mareste riscul de degenerare maculara. La loc de cinste stau vorbele batranilor care spuneau sa mananci morcovi pentru a avea ochi buni, nu este un mit. Legumele colorate ca si morcovii, ca de exemplu dovleacul, contin betacaroten, un carotenoid care mentine ochii sanatosi.
Razele ultraviolete maresc riscul de cataracta si degenerare maculara, de aceea este obligatoriu sa porti ochelari, explica Jill Koury, profesor de oftalmologie la Universitatea Duke, in Durham, Carolina de Nord.
Putini stiu insa ca palaria nu este utila doar pentru a proteja capul de soare, ci si ochii. Iar motivul este acela ca ochelarii nu ofera protectie deplina, soarele continuand sa intre pe deasupra ochelarilor si in lateral. Protectie totala ofera palariile care au un bor de minimum 10 centimetri. Sportul poate fi unul dintre factorii importanti. Exercitiile de aerobic pot descreste presiunea asupra ochilor, ajutand la micsorarea riscului de glaucom. Totusi nu neglijati controalele regulate la medicul oftalmolog.(D.N.)
Loading... Please wait...
Comentarii